.

استانداردهای عمومی بدنه تابلو

- دربها باید با لولای گالوانیزه یا استیل بوده و دارای قفل باشد قفلها باید شبیه به هم انتخاب شده و یک کلید برای هر قفل موجود باشد

 - تابلوها باید طوری ساخته شوند که توسعه  آنها در آینده امکان پذیر باشد

 - تابلو باید طوری ساخته شود که امکان دسترسی پرسنل و یا افرادی که با تابلو در تماسند به قسمتهای برقدار یا قسمتهایی که ایجاد قوس الکتریکی می کنند نباشد .

- برای حفاظت تحت شرایط قوس و وقوع خطا معیارهای زیر باید پا برجا باشد .
-
 هیچ درب یا دریچه حفاظتی باز نباشد

  هیچ بخشی از تابلو شل نشده باشد

  هیچ سوراخی ناشی از سوختگی در سطح خارجی تابلو ایجاد نشده باشد

  هیچ ماده قابل اشتعالی در  خارج از تابلو آتش نگیرد

  تمام اتصالات زمین پا برجا باشد .

استانداردهای کلید قدرت

- کلیدهای قدرت باید برای مدت 5 سال یا عملکرد تا 2000 بار تحت شرایط نامی احتیاجی  به تعمیر و نگهداری نداشته باشد .

- وسایل طوری تعیین شوند که برای بازرسی تعمیر و نگهداری به آسانی دسترسی به کنتاکتها یا مجموعه های قطع کننده مسیر باشد.

  تمام کنتاکتها و مجموعه های قطع کننده باید به سهولت و سریعا تعویض شوند و امکان تعویض مجموعه کنتاکت و قطع کننده بصورت غلط وجود نداشته باشد.کلیه سیم کشی های لازم برای عملکرد صحیح کلیدهای قدرت باید انجام شود. سروصدای ایجاد شده توسط کلید قدرت هنگام باز و بسته شدن باید تحت هر شرایطی حداقل باشد. در مورد تابلوهای کشویی ، ساختارهایی که کلید قدرت را حمل می کند ، باید طوری باشد که اپراتور ، وسیله کلیدزنی را به راحتی و بصورت امن خارج یا داخل کند .مقره ها و محفظه کلید ها باید طوری طرح گردد تا در اثر تغییر دما به هیچ قسمت تابلو ، نیرو وارد نسازندکلیدهای قدرت باید دارای ابعادی باشد تا بتوان نیروی حاصل  از موارد زیر را تحمل کند

1 ) نیروی اتصال کوتاه 

   2 ) نیروی ناشی از زمین لرزه

وسایل  الکتریکی شامل کویل و موتور الکتریکی شارژ فنر باید از ولتاژی حدود 115 80 درصد ولتاژ اسمی منبع تغذیه و در شرایط دمای بالای محیط عمل کند. زمینه قرمزشینه ها و اتصالات شینه ها ، نگهدارنده ها و اتصالات باید مطابق مقررات پذیرفته شده زیر باشند . پیمانکار باید تماما مسئولیت نصب و انتخاب شینه ها که نیازهای این مشخصات را بدون خطا و در هر شرایطی برآورده می کند ، بعهده گیرد.نیروی وارده به پایه حمل کننده بیشتر باشد .حداقل ظرفیت الکتریکی شینه ها ، نباید از شدت جریان اسمی کلید اصلی تابلوبیشتر باشد.  در مواردی که برای شینه کشی از شینه های گرد استفاده می شود ، کلیه اتصالات باید از نوع مخصوص شمش گرد باشدترجیحا از شینه های مسی استفاده کرده و در صورت درخواست خریداری شینه های آلومینیومی قابل نصب می باشد .
هر مجموعه تابلو باید دارای شینه ها و اتصالات مناسب و با توجه به جریان عبوری باشد و مطابق استانداردها ، آزمونهای جریانهای کوتاه مدت و آزمون افزایش دما را ( با دمای محیط حداکثر درجه 40 و متوسط دمای35 ) با موفقیت بگذراند .تمام شینه ها باید از مس و دارای هدایت بالا باشد و بخوبی از بدنه تابلو عایق شده و روی مقره ها محکم شوند ، بطوری که فشار حرارتی و مکانیکی ناشی از جریان اتصال کوتاه اسمی کلید ( متقارن و غیر متقارن ) را تحمل کند .همچنین شینه ها طوری طرح گردند که انبساط و انقباض ناشی از تغییرات دما را تحمل کند.تمام اتصالات شینه ها با پیچ و مهره و واشری که با شینه مناسب است محکم و سفت شود. شینه مسی زمین برای هر مجموعه تابلو فراهم شود و این شینه باید تمام طول تابلو را در بر گیرد و هر قسمت سلول به آن متصل شود . در انتهای هر شینه زمین ترمینال مناسب برای اتصال این شینه به سیستم زمین نصب شود .

سیم کشی در ترانسفورماتور

برای سیم کشی ثانویه ترانسفورماتور جریان نباید از سیم با مقطع کمتر از  4میلیمتر استفاده کرد و عایق سیمها باید از جنس پلی اتیلن با تحمل ولتاژی 1000/600   ولت باشد .

گرمکن (هیتر)

گرمکن های ضد تشکیل قطرات آب برای تابلوهای متناسب با شرایط آب و هوایی باید در نظر گرفته شود .

کنتاکتورهای فشار ضعیف

کنتاکتورها و هادی ها باید طوری انتخاب شوند که جریان بار نامی را مداوم بتواند تحمل کند و در این حال هیچگونه خسارتی یا آسیبی به آنها یا اجزاء مجاور وارد نشود .کنتاکتور باید هنگام کار در محدوده ولتاژ نامی ، فاقد هر گونه لرزش و یا برشی در کنتاکتها باشد .